De acht stappen naar je nieuwe huurwoning

Een nieuwe woning kiezen is best spannend, en verhuizen doe je natuurlijk niet elke dag. Bij Home Invest Belgium proberen we je zo goed mogelijk te begeleiden en communiceren we zo transparant mogelijk over iedere stap op de weg naar je nieuwe woonst.

1. Maak een afspraak

Via onze website vraag je een bezoek aan. Voor sommige gebouwen leg je meteen online je afspraak vast; voor andere gebouwen contacteren we je om een moment vast te leggen. Veel van onze appartementen kun je trouwens ook al virtueel bezoeken via onze website.

2. Kandidaat stellen

Als je de woning die je bezoekt leuk vindt, kun je een formulier invullen om je kandidaat te stellen.

3. Documenten

Om de verhuur administratief in orde te brengen, hebben we een kopie nodig van je identiteitskaart, je laatste loonfiches en bankuittreksels die je inkomsten staven.

4. Screening

Onze collega's screenen de informatie die je bezorgd hebt en je ontvangt binnen enkele werkdagen een antwoord.

5. Ondertekenen

Je ondertekent vervolgens het huurcontract dat je per e-mail hebt ontvangen.

6. Eerste betaling

Zodra het contract getekend is, volstort je de huurwaarborg en betaal je ook de eerste maand huur.

7. Expertise

Een onafhankelijke expert documenteert samen met jou de staat van het appartement, regelt de overdracht van de energiemeters en overhandigt je de sleutels en/of badges.

8. Welkom thuis!

Je kunt beginnen met het inrichten van je nieuwe woonst (of je kunt direct in de sofa ploffen als je kiest voor een gemeubeld appartement).

Deze procedure kan afwijken in specifieke gebouwen, zoals bij studentenhuisvesting. Aarzel niet om ons te contacteren als je vragen hebt.